به نام خدا

یزدفردا "فردائی دلسوز نظام:همیشه در کشور ما اینطور بوده است تصمیماتی در یک جلسه گرفته می شود که به ظاهر خوب است اما در اجرا مشکلات زیادی را به بار می آورد اگریادمان نرفته باشد طرح جداسازی دختر و پسر در دانشگاه ها را در اوایل انقلاب و نظر روشن امام خمینی در این رابطه و اما امروز در خبر ها خواندم استاندار طرح تفکیک کارمندان زن و مرد را مطرح کرده اند.

به نظر می رسد در بیان این طرح به هیچ چیز دیگر فکر نکرده اند ملاکشان استانداری است که اجرا کرده اند ، اجرا هم به این معنا که جدا کرده اند دیگر بازده کار چه می شود و چه بلایی بر سر ارباب رجوع می آید مهم نیست .

جناب آقای استاندار بهتر است دستور بدهید اصلا دیگر کارمند زن استخدام نکنند ،چرا که این تفکیک که مشکلی را حل نمی کند تازه در بسیاری از موارد یک کارمند خانم باید تنهایی در یک اتاق به ارباب رجوع مرد خود پاسخگو باشد و یا حتی ساعتی حضورش را تحمل کند .

شما به این فکر نکرده اید که وقتی دو کارشناس یک زن و یکی مرد باید روی یک پروژه کار کنند و طرح بدهند و کم و زیاد کنند این دو اتاق کردن و افراد با کارهای غیر هم سنخ را کنار هم قراردادن چه مشکلاتی را پیش می آورد ؟

در بسیاری از مدارس استان باید دو دفتر طراحی کنید و شاید در جلسات استانداری که ساعت ها هم طول می کشد باید جایگاه خانمها را با پرده ای از اقایان جدا کرد  و فکر کنم باید دستور بدهید در بیمارستانها دو ایستگاه پرستاری تهیه کنند و در اتاق عمل هم کادر عمل جراحی به تفکیک شرکت کنند ؟

اصلا فکر نکنید می خواهم مسخره کنم یا یک مطلب طنز را می خوانید و فکر نکنید بنده مسلمان نیستم یا ضد ولایت فقیه یا ضد استاندار یا چپی هستم ؟

نخیر بنده شیعه دوازده امامی وعاشق ولی فقیه زمان حضرت ایت الله امام خامنه ای هستم و اتفاقا از استاندار مردمی و پرتلاش استان هم خیلی خوشم می آید اما انصاف را نباید کنار گذاشت و نقد را باید بدرقه کار دوستان کرد .

چرا که نباید دلسوزان نظام و انقلاب و اسلام تصمیماتی را بگیرند ،که اصلا قابل اجرا نیست ،یا باعث درد سر بسیار برای ارباب رجوع و یا کاهش کیفیت کار یا دردسر برای کارمند شود .

البته می تواند این دستور العمل به عنوان یک اولویت یا حتی المقدور با یکسری تبصره اعلام شود ،ولی اینکه یا سفید می بینیم یا سیاه درست نیست.

اینکه شرایط کاری ، فضای فیزیکی اداره و رعایت حال ارباب رجوع و کیفت کار ارائه شده را در نظر نگیرم و بخواهیم به طور قطع چنین دستور العملی را بدهیم ،بدانید که کار نادرست و غیر قابل اجرا یا قابل اجرا با زیانهای ذکر شده خواهد بود.

انشالله مسئولین استان این یاداشت برادر کوچک خودرا مد نظر قرار دهند و نقد منصفانه را بها دهند .

و البته این موضوع باید از طرف دلسوزان دیگر نظام هم مورد توجه قرار گیرد و تذکر دهند این نشود تا موضوع عفاف و حجاب  می شود هر چه می گویند ،بگوییم حتما خوب است .

نه خیر طرح باید به نفع عفاف و حجاب به نفع نظام جمهوری اسلامی باشد که حفظ آن واجب ترین واجبات است .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا